cover-image

Klantgericht telefoneren

Hebben jouw medewerkers vaak te maken met lastige telefoontjes van veeleisende klanten of klanten met complexe vragen? Geen zorgen, wij helpen ze graag om deze gesprekken soepeler te laten verlopen! Na onze training kunnen je medewerkers beter omgaan met moeilijke klanten, kosten deze gesprekken minder energie, duren ze minder lang, en zijn zowel de medewerker als de klant tevreden.

Wat kunnen jouw medewerkers verwachten?

Voorafgaand aan de training sturen we een korte vragenlijst naar je medewerkers om te achterhalen welke telefoongesprekken zij als lastig ervaren. Zo kunnen we de training helemaal afstemmen op hun behoeften.

Hoe werkt het?

  1. Individuele leervragen: We beginnen met het inventariseren van de leervragen van je medewerkers.
  2. Communicatietheorie: Tijdens de training behandelen we de Ouder-Volwassen-Kind theorie, een methode om verschillende communicatie stijlen te begrijpen en effectief toe te passen.
  3. Oefenen en feedback: Je medewerkers leren welke rol ze aannemen in een gesprek en hoe ze dit kunnen veranderen voor een beter resultaat. We oefenen met effectieve communicatiestijlen en bespreken persoonlijke allergieën en hoe hiermee om te gaan.
  4. Talentontwikkeling: We sluiten af met een oefening waarin medewerkers ontdekken waar ze in uitblinken aan de telefoon.

Wat leren ze?

  • Transactionele analyse: Werken met de Ouder-Volwassen-Kind theorie
  • Zelfinzicht: Inzicht krijgen in hun eigen communicatiestijlen en persoonlijke allergieën
  • Zelfvertrouwen: Werken aan hun zelfvertrouwen
  • Uitblinken: Ontdekken waarin ze uitblinken tijdens telefoongesprekken

Voor wie?

Deze training is ideaal voor medewerkers in klantenservice, customer service en helpdeskfuncties.

Praktische informatie

  • Duur: 1 dagdeel van 3,5 uur (eventueel uit te breiden naar twee dagdelen)
  • Kosten: € 285,- (excl. BTW) per dagdeel

Wil je dat jouw team beter omgaat met telefonische klachten en lastige klanten? Meld ze dan aan voor onze training!

Wij maken op deze website gebruik van cookies om het gebruik van deze website en daarbuiten te vergemakkelijken, de prestaties en gebruikerservaring te verbeteren en de relevantie van het aanbod te verhogen. Klik op akkoord om aan te geven dat je instemt met ons Algemene Voorwaarden, Privacy policy en Cookie beleid