Heb je met regelmaat telefonisch contact met (soms) veeleisende en lastige klanten of met klanten met complexe vragen. In deze training leer je om 'goed' om te gaan met de voor jou lastige klant. Met 'goed' bedoelen we dat dergelijke lastige klanten je na het volgen van deze training niet meer zoveel energie kosten, dat het gesprek minder lang duurt en dat zowel jij als de klant tevreden zijn over hoe het gesprek is verlopen.
Tijdens de training maak je kennis met de Ouder-Volwassen-Kind theorie. Dit is een toelichting op de verschillende stijlen van communiceren die jouw klant en jijzelf hanteren. Je wordt je bewust van welke rol jij aanneemt in een gesprek en hoe je dit kan veranderen. Er wordt geoefend met de meest effectieve stijl van communiceren. Aansluitend bespreken we persoonlijke allergieën en hoe hier mee om te gaan. We ronden af met een talent oefening; waar blink jij in uit aan de telefoon?
Voorafgaand aan de training krijg je een korte vragenlijst waarin je wordt gevraagd wat voor jou lastige telefoongesprekken zijn. Op basis van deze informatie wordt het programma definitief gemaakt.
√ We inventariseren individuele leervragen
√ We leren je oefenen met de Transactionele Analyse (Ouder-Volwassen-Kind theorie)
√ We geven je toelichting op je kernkwadrant en allergie
√ We bespreken waar je juist in uit blinkt
√ We werken aan je zelfvertrouwen
Iedereen die in staat wil zijn om 'goed' om te gaan met de voor jou lastige klant
*deze training kan ook eventueel worden uitgebreid naar twee dagdelen